Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Life is like a rollercoaster and you can either close your eyes and scream or hold your hands up high and enjoy the ride.

Kategori: What on earth am I saying?

Den här veckan har varit lite upp och ner, men nu känns det som att jag är back on track igen.
Har dock sjukt mycket att göra i skolan (som vanligt) och är lite smått stressad över hur jag ska försörja mig under sommaren. Jag menar, tänkt om jag mot förmodan inte kommer in på kurserna jag sökt eller får ett jobb? Då har jag big time trouble.
'
Från en sak till något annat. Igår kväll var jag på cirkus. Det var en herrans massa år sedan sist och Anabelle tyckte det var jätteroligt!
Under föreställningen så kom jag att tänka på ett par saker.
1. Hur kommer man på att man t ex kan jonglera med sin fru med fötterna? Dresserade djur förstår jag, men hallå? Hade ni tråkigt hemma och fick för et att prova från ingenstans, eller vad?
2. Hur är det att leva cirkusliv idag? Jag tänker bara på filmen Water for Elephants (som är helt jävla amazing, by the way, så har du inte sett - SE!!! ).
Jag fick nästan lite lust att bli cirkusartist av något slag själv, bara för att leva det fär luffiga livet i husvagn med den stora cirkusfamiljen.
'
Lördagmorgon, dags att kliva upp. Ska fixa brakfrukost och sen är det plugg och tvätt som står på schemat resten av dagen. Lördagar har jag spenderat på roligare sätt.
'

Kommentarer


Kommentera inlägget här: