Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

The hard game

Kategori: What on earth am I saying?

Okej, jag har alltså gett sluta-röka grejen ett nytt försök och har nu varit rökfri i ca 5 dygn. Riktigt imponerad över mig själv faktiskt, då det är det längsta jag någonsin klarat. Till och med mer än dubbelt så mycket än jag någonsin klarat.
Det konstiga däremot är att det är inte förrän nu det börjar bli jobbigt. De första dagarna tänkte jag inte ens på det, men nu vill jag typ röka ett helt paket på en gång. Inatt drömde jag till och med att jag smygrökte. Ska jag vara ärlig, tror jag att hela den här grejen kommer gå åt pipan, men det återstår att se.
'
På tal om drömmar har jag drömt de konstigaste drömmarna de senaste nätterna.
Jag glömde Anabelle på en tunnelbanestation och när jag tillslut kom ihåg henne, hade hon blivit våldtagen(!).
När jag vaknade mådde jag så illa och hade så dåligt samvete. Jag typ skämdes för mig själv hur jag ens kunde drömma något sånt.
'
Sen drömde jag att jag var på en förfest och hade tagit med mig Anabelle för att jag inte lyckats fixa barnvakt. Jag drack inte och skulle inte följa med vidare, utan var bara med för att umgås en stund med en väldigt god vän. Dock blev hon riktigt sur och sa att jag inte hade behövt komma alls om jag inte skulle med och hon svor över Anabelle som var så jobbig, för att jag aldrig kunde följa med på något längre.
Då mådde jag också riktigt dåligt när jag vaknade och var tvungen att fundera en extra gång om det hade varit en dröm eller verklighet.
'
I en tredje dröm drömde jag att vi var ett gäng som skulle åka någonstans med taxi. Vi var ganska många så vi hade två taxibilar. Jag satte mig i den ena, tillsammans med några andra och Anton i den andra med sina vänner. När vi börjat åka sa min taxichaufför att han som körde den andra taxin var psykiskt sjuk och självmordsbenägen. Just då började den andra taxin (som låg framför oss) köra som en galning och åkte rätt ner i Svartån och alla i taxin dog.
'
Natten till igår drömde jag att jag fått besök av gamla bekanta från en annan stad. Vi gick till en kiosk och skulle köpa massa godis och cigg, men ingen hade pengar med sig, utan alla förlitade sig på att någon annan skulle betala. Det hela blev rätt pinsamt och det slutade med att vi tillsammans kunde skramla ihop till ett cigarettpaket att dela på.
'
I den senaste drömmen blev jag övverraskad av att någon jag tycker mycket om kom och hälsade på. Jag struntade i allt annat och umgicks bara med den här personen hela dagen och gick på fest på kvällen, där vi tappade bort varandra i någon form av attack där flera personer blev mördade (bland annat en tjejkompis mamma).
Jag och tjejerna gick efter attacken till kyrkan för att tjejens, vars mamma blivit dödad, pappa var där för att skälla ut oss för att vi festat under oroliga tider och tvingade oss att be för hans döde fru. Sen smet vi ut för att fortsätta festa och leta efter personen jag tappat bort (som likaväl kunde vara död som levande) och jag letade ihjäl mig efter cigg. Sen vaknade jag.
'
Jag brukar aldrig drömma såhär mycket! Jag tillhör dessutom den skara som tror att drömmar har en betydelse ur det undermedvetna.
Men då till det som är oklart, vad betyder de här drömmarna? Är jag så självupptagen att jag glömmer min dotter?
Tycker mina vänner att jag är tråkig för att jag inte festar 3 dagar i veckan längre?
Varför dog Anton?
Och vad i helvete betydde den sista drömmen?!
Jag blir förvirrad och tänker definitivt kolla upp detta i morsans stora drömbok som alltid har någon form av förklaring.
'
'
Hur som helst, klockan är snart 9, så det är dags att gå upp, trots långfredag, och det är skidor som gäller en solig fjälldag som denna. Ska ställa mig och göra scones till frukost också! Ambitiöst Sanna!

'

Bilder från veckan:

 

image description

image description

image description

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: