Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Keep calm and get free furniture.

Kategori: Inredning och pyssel

För några veckor sedan fyndade jag en urgullig bokhylla från typ 50-talet (får ni se vid ett annat tillfälle, när jag ställt iordning sakerna i den) och ett skitfult matbord på Blocket. GRATIS! Det vara bara att hämta grejerna och åka hem. Hur bra som helst.

Det var lite dumt av mig att inte ta kort på det skitfula matbordet innan jag påbörjade en makeover på det, men jag har försökt googla och hittade ett (typ) likadant! (enda skillnaden är att vårt bord inte är lika runt i ändarna).
Dessutom saknades iläggsskivan.
(Bild från Google)
 
Nu är bordet i alla fall vitmålat, tillsammans med köksstolarna vi hade innan och jag lät byggvaruhandeln såga till en iläggsskiva åt mig! (insåg nu att bilden var dålig, får ta en bättre)
Kökssoffan är svärisarnas och står hos oss för att de har platsbrist och vi hade ont om sittplatser. Jag vågade inte fråga om jag fick måla soffan vit också, men rätt var det var slängde svärmor ut sig at det skulle se bättre ut om den också var vit, så det blir ett av de nästa projekten. I soffan ser ni kanske också att det ligger massa fula kuddar från typ 1764. De har jag också norpat hos svärisarnaoch ska klä om dem i något snyggare tyg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: