Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

120217 .

Kategori: What on earth am I saying?

T G I F !
Skolan tar död på mig och att det är fredag hjälper mig egentligen inte speciellt mycket, eftersom jag borde plugga hela helgen. Idag har jag ändå varit rätt duktig. Trots ledighet har jag både hunnit med att städa huset och pluggat lite. Internationella relationer liksom? Vem fan bryr sig? Nej, inte riktigt så, men läraren är ett stort jävla skämt, vilket gör att mitt intresse för hela ämnet försvinner.
Dock har alla timmars skrivande om fred, fattigdom och mänskliga rättigheter fått mig att öppna upp ögonen för hur världen ser ut egentligen, och det är rätt hemskt. Det är helt sjukt hur många som lever i fattigdom, och så går jag här och gnäller om att ett par av alla mina 178 par byxor är hål i, att jag inte är sugen på det som finns i kylen och så vidare. Man är så jävla bortskämd egentligen och borde tänka mer på att hjälpa dem som inte har det lika bra som oss.
¨
¨
Från en sak till en annan. Det är förbannat fint väder idag, till och med för att vara vinter. Solen skiner och inget gör mig mer glad just nu än att genom fönstret se den smälta helvetessnön droppa ner på marken. Kanske det blir vår snart? Som jag längtar efter fina skor och solglasögonpromenader på torr asfalt!
¨
¨
Ikväll blir det utekväll och middag med mor, det blir fint! Så nu börjar det faktiskt dra ihop sig för att duscha och allt som hör till.
¨
¨
Vintersol här i ingenmansland.

Kommentarer

  • selena säger:

    vad roligt :D nästa vecka BLIR det med mig :D:D

    2012-02-17 | 15:54:51

Kommentera inlägget här: