Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Anyone who tells you money can't buy happiness, doesn't know where to shop.

Kategori: What on earth am I saying?

Sitter och försöker plugga, det går sjukt segt och det är sjukt tråkigt. Jag har lyckats sacka efter (som vanligt) eftersom allt annat blir så mycket roligare när man egentligen borde plugga.
'
Igårkväll drog jag och morsan lite halvspontant ut till uteserveringarna här i vår stad och träffade massa fint folk.
Tidigare under dagen hade jag ännu en gång gett upp pluggandet och drog på shoppingtur istället. Det har blivit rätt så mycket shoppande de senaste veckorna nu, men det är jag faktiskt värd. När jag tänkte efter har jag faktiskt inte köpt ett enda litet klädesplagg till mig själv sen jag flyttade tillbaka till Örebro. I slutet av november. Till min ursäkt kan jag ju tillägga att klädernan jag köpte igår vart ett riktigt fynd, 48 kr totalt för kläder värda 1350 svenska riksdaler. Bild får ni se sen. Nån annan gång. Sen blev det två par nya skor också. 
De som känner mig riktigt väl, vet hur det är med mig och skor. Jag har lite smått ett beroende tror jag. Men ärligt talat. Ett par fina skor kan göra så mycket. Pricken över i:et, grädden på moset liksom.
Idag blev jag medsläpad till Marieberg och tackade givetvis inte nej. Som sagt jag tar vara på varenda tillfälle för att slippa läsa tråkiga böcker. Även idag blev det lite nytt inhandlat, men mest till Anabelle denna gång.
'
Som jag nämnt i nåt tidigare inlägg är våren och sommaren årstider som jag orkar fixa till mig och inte går runt som en luffare var och varannan dag. Dels för att man kan använda fina skor utan att frysa tårna av sig och man måste ha fina kläder till fina skor, men också för att jag helt enkelt får helt ny energi av dessa årstider och känner mig som en annan människa!
Medan vi (schizo? jag) ändå pratar om kläder och skor, här kommer gårdagens outfit:
'

Tunika från Koola Anna of Sweden (ett av mina fynd, kostade 16 kr)
Jeans från DrDenim
Nya skor från Skopunkten
Handväska från NewYorker
Och syrrans skinnjacka från GinaTricot. Fick muta henne rejält för att få låna den, eftersom jag hade lämnat min egna hemma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: