Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

120319 .

Kategori: What on earth am I saying?

Idag har jag varit både sur och glad på samma gång.
Dagen började med att Anabelle inte lyssnade ett ord på vad jag sa;
Hon skulle inte äta frukost (då fick ungen vara utan),
hon skulle inte klä på sig (men när pappa frågar, då går det bra minsann!),
hon skulle inte borsta tänderna (två drag med tandborsten gick hon med på, resten vart rent med tvång),
hon skulle inte sitta still när håret skulle borstas (gör det ont då, får man ju skylla sig själv)
och hon skulle inte klä på sig ytterkläder och absolut inte åka till dagis!
'
Sen kom jag till skolan där provet i samhällskunskap blev uppskjutet en vecka och dessutom fick vi vara med och bestämma hur provet kommer att se ut.
Nästan så jag funderar på att bli religiös, med tanke på att jag inte ens hade börjat plugga till provet och inte hade en susning om vad det kunde tänkas innehålla. Hallelujah-moment! Typ.
Efter lektionen ringde det en ytterst trevlig dam från ett hotell som ville att jag ska komma på arbetsintervju för sommarjobb på onsdag. Hur bra?! Då skulle jag förmodligen kunna både plugga (förutsatt att jag kommer in) och jobba (förutsatt att jobbet verkar okej och att de tycker detsamma om mig på onsdag) i sommar och håva in en del pengar på både studiebidrag och lön. Perfekt. Jag saknar pengar. Här om dagen kom jag fram till att jag får ungefär 10 000:- mindre per månad, nu när jag pluggar, jämfört med när jag jobbade. 10 000:- känns i plånboken, det kan jag lova.
Hur som helst, när jag var i skolan var jag glad.
'
Sen blev det dags att hämta Mini på dagis. Då skulle hon inte följa med hem och fortfarande inte lyssna på ett enda ord och göra allt tvärtom. Och så fortsatte det resten av dagen.. snark!
Däremot har vi blivit sams nu och ligger och tittar på Shrek i sängen (eller ja, Anabelle tittar, som vanligt).
'
'

Kommentarer


Kommentera inlägget här: