Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Blah. Blah. Blah. Vecka 15 & 16.

Kategori: Preggo

Jag har tänkt skriva ett nytt inlägg hur länge som helst. Det har varit mycket den senaste tiden (mer än vanligt faktiskt) och antingen har jag inte orkat skriva, inte vetat vad jag ska skriva eller helt enkelt inte bara haft tid.
 
Jag har börjat plugga på riktigt nu. Sjuksköterskeprogrammet på Örebro Universitet. Det är mycket tråkig teori om lagar och annat tjofräs nu i början, men det roliga kommer nog sen.
Jag har hunnit gifta mig också. Slänger nog in ett inlägg om det vid ett annat tillfälle. 
 
 
Vad gäller graviditeten, så har jag ofta huvudvärk. Just nu till exempel och det har hållt i sen igår. Jag har lågt blodtryck (mitt blodtryck som aldrig annars avviker från att vara helt perfekt) som bidrar till att jag är trött, yr och svimmig. Jag mår fortfarande illa till och från och äter kanske inte helt exemplariskt för att vara gravid. Men ärligt talat, vem fan gör det?
Dessutom har jag troligtvis diskbråck till råga på allt, men har helt enkelt varit för lat för att ta kontakt med en sjukgymnast. Sånt är så tråkigt. "Det kanske går över", tänker jag.
 
Nu är jag i vecka 17 (16+2) och har faktiskt ärligt talat glömt att fotografera magen, men det kommer. 
Här är i alla fall förra och förrförra veckans magar: 

Vecka 15:
 
 
Vecka 16:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: