Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

A strategic ballerina.

Kategori: What on earth am I saying?

Hela gårdagen låg jag i sängen med sprängande huvudvärk. Som tur var underhöll Anabelle sig själv så gott som hela tiden och kom och kramades ibland, så att jag kunde ligga kvar.

Idag har jag i alla fall varit uppe och gjort Anabelle iordning för dagis, så att Anton kunde köra i väg henne dit innan han började skolan, men har säckat ihop igen i soffan framför Nyhetsmorgon.
Måste nog kliva upp och peta i mig nån form av frukost och lite städning skulle faktiskt inte sitta fel.
Jag har lite smått börjat få tvångstankar om att det måste vara superstädat hemma hela tiden, IFALL vi när som helst måste åka in till förlossningen. Man vill ju inte gärna komma tillbaka till ett ostädat hem liksom.

Det är som sagt mycket som ska göras, men orken räcker inte riktigt till. Bara att dammsuga lite brukar resultera i sängposition resten av dagen.
Och fettisdagen till ära planerar jag att göra semlor idag. Det gäller liksom att vara strategisk och göra det minst ansträngande först och spara det jobbigaste till sist. Då kan man gå och dö i sängen sen, utan dåligt samvete.

Måste också dela med mig av Anabelles kloka ord:
"Mamma, varför dansar du inte balett?"
"Nej, jag vet inte. Varför skulle jag göra det?"
"För du är så vacker!"
Sen funderade hon en liten stund och sa:
"Fast det är nog bäst att du inte dansar balett, för du har ju så ont i ryggen och det blir nog värre då.."

Kommentarer


Kommentera inlägget här: