Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Not so extreme makeover - Home Edition.

Kategori: Inredning och pyssel

Jag har länge varit sugen på att göra om i trappen här hemma, men det har liksom inte blivit tillfälle förrän nu.
Den är smal, brant och mörk. Dessutom saknas ledstång, så det är lagom läskigt att gå där, för att inte nämna att Anabelle druttat ner där några gånger också. Lika bra att göra i ordning innan det händer en allvarlig olycka, tänker jag.
Igår fick jag tummen ur och skurade rent hela skiten. Varenda vägg och list. Taket måste fortfarande tvättas, men det måste jag nog göra med en mopp, för att inte ramla och typ... dö. Det var tillräckligt nära ett par gånger igår.
Har börjat riva bort all gammal färg som sitter löst också och det var typ 7000 gånger mer än vad jag trodde från början. Så jag har liksom inte kommit till det roliga än.

Här får ni FÖRE-bilder:
Ja, ni ser säkert att det är dags för en makeover. Färgen på väggen är så hemsk. Jag vet inte, men kan tänka mig att en riktigt dålig trip på typ E känns som att gå upp och ner i den här trappen.
Hittills har trappen varit ett utrymme där vi ställt grejer som inte får plats någon annanstans. Den gamla bokhyllan som råkade få perfekt plats på klacken har varit perfekt för allt skit man inte vill ha framme.

Fågelburen har faktisk varit grunden för min inpiration för hur det ska se ut här när det är klart. Den har jag fått av svärgubben, som i sin tur köpt den i Marocko. På stenåldern, typ.
När jag blir inspirerad gör jag alltid ett collage, det bli lättare att få en helhetsbild över hur resultatet kan bli:




Nu måste jag fortsätta. Annars blir det aldrig klart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: