Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Dear exam, I hate your stinking guts, you make me vomit, you're scum between my toes. Love, student nurse

Kategori: What on earth am I saying?

Ibland undrar jag varför jag utsätter mig för det här. Jag gör det frivilligt och jag lånar till och med pengar för det. Ja, jag talar givetvis om skolan. Det är så sjukt mycket nu. Tenta på tenta på tenta, känns det som. Nästa så tidigt som på torsdag. Jag läser och läser men känner mig inte mycket klokare ändå. 
En måste ju få klaga lite. 

För att tala lite om annat;
Snön kom (tyvärr), vilket är lika med pulkaåkning på dagis. 
Saken är bara den att
1. Alla barn på dagis måste ha hjälm på sig när de åker i backen. Anabelle äger bara en cykelhjälm, och den är för liten. Dessutom går det löss på dagis, så låna någon annans hjälm är liksom totalförbjudet. 
2. De flesta barn har med sig egna färdmedel att svischa nerför backen med. Men inte Anabelle. Hennes bob får inte plats i bilen på morgonen och pulkan tar jag bara inte med dit. Den är Antons gamla, det vill säga från cirka 1873, orange och snöret består av typ 20 olika korta stumpar som är ihopknutna. Ni förstår. 

Så idag åkte vi hursomhelst och uppgraderade oss lite. 
Ett stycke ny hjälm (notera: anpassad för ändamål) och en så kallad "snöu böurd", som Anabelle säger. För en "snöu böurd" har de coola killarna på dagis. 
Så jävla nöjd tjej alltså! Gissa vem som ville gå och lägga sig vid 18.30 för att det skulle bli morgon snabbt för att få åka till dagis? Och sover med hjälm och snöuböurd?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: