Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Not sure if it's A.D.D. or just never learned self discipline.

Kategori: What on earth am I saying?

Jag tycker att jag alltid klagar på hur mycket jag har att göra och att tiden inte räcker till, men det är så på riktigt. Tiden räcker inte till  därför att jag prioriterar konstigt pga dumma tvångstankar. Kan liksom inte sätta mig vid skrivbordet och plugga om det ligger brödsmulor på köksbordet. Går ju fort att torka bort, men sen ser jag gruset på golvet i hallen, disken i diskhon, soffkuddarna står fel, måste dammsuga köket också, och resten av huset, de där två blommorna kanske skulle byta plats, slänger in en maskin tvätt medan jag ändå är igång, lakanen i sängen kanske skulle bytas, oj vad stökigt det var i garderoben, nu är det nog dags att börja på maten... Och. Så. Fortsätter. Det. Tills:
Anton: "Skulle inte du plugga?"
Sanna: "Nej, nu orkar jag inte. Går och lägger mig. Godnatt."

(P.S. Anton hjälper mig såklart med en del, men pga ytterligare tvångstankar måste det mesta utföras av mig för att bli rätt. Jag är en sjukt jobbig människa att bo med, tror jag. Såvida man inte har något emot att inte få vara delaktig i hushållningen dvs. D.S.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: