Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Lost in the wild

Kategori: What on earth am I saying?

Idag åkte jag vilse i skogen. Helt själv.
Tanken var att ta en snabb tur på 3 km, bara för att ha rört mig lite, men istället svek lokalsinnet och den turen blev istället en helvetesfärd på 1 mil, långa branta uppförsbackar, bakhala skidor och mycket svett, eftersom jag dessutom var klädd i på tok för mycket kläder. Thank God för iPhone och GPS, alltså. Annars hade jag aldrig hittat tillbaka.
Fast jag blev ännu en gång rätt imponerad av mig själv. Jag överlevde faktiskt 1 hel jävla mil på skidor (och jag är då långt ifrån elitåkare), dessutom överhettad i för tjocka kläder och utan vatten.
Kroppen talar sitt tydliga språk. Kondisen BLIR bättre när man slutar röka och det märks jävligt tydligt. Amazing.
'
Har dessutom ätit 3 rätters påskmiddag idag, så den långa skidturen behövdes nog och det lär behövas en till imorgon. Jag rullar nästan ur sängen och somnar vilken sekund som helst.
'
Var tvungen att stanna till i skogen trots att jag var vilse och ta kort på det här. Dock var det mycket finare i verkligheten, när solen lyste genom isen och reflekterades i snön.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: