Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Next time you touch me, I will smack your face off of your face.

Kategori: Preggo

När man är gravid verkar folk tro att de har fullkomligt rätt i att komma och tafsa på ens mage från ingenstans. Det är något av det mest störande jag vet och faktiskt kan jag känna stt det är rätt respektlöst också. Ärligt talat så har jag till och med varit med om att folk som lyft upp tröjan på mig, bara sådär. HALLÅ?! Hur fan tänker man? Det spelar dessutom INGEN roll hur nära vi är. Man gör inte så.
Det skulle aldrig falla dig in att klappa mig på magen om jag INTE var gravid. Det skulle mest bara vara konstigt, ellerhur?
Exakt samma sak gäller när man är gravid. Det är fortfarande samma mage, förstår du!
Frågar man snällt om man får känna är det sällan några problem, men just bara att komma och kladda utan förvarning känns för mig nästan lite som integritetskränkning.
Jag vet att jag inte är ensam om att tycka såhär och att många tjejer som är/har varit gravida håller med mig.
Kanske skulle trycka upp en tröja med varningstext på magen?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: