Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Vecka 12.

Kategori: Preggo

Det var någon som undrade angående förra veckans magbild:
"Jag har tänkt på en sak. När man tar sådana där graviditetsbilder.. håller man in magen nånting då eller slappnar man av? kan man dra in magen så "bullen" blir mindre? Alltså, på dom bilderna du lagt upp, är du helt avslappnad då o håller bara in magen lite? eller inget?"

När JAG tar bilder på min mage är jag helt avslappnad. Dessutom tar jag bilderna på morgonen efter att jag tömt blåsan och innan jag hunnit äta något. Jag vill ju liksom att bilden ska visa exakt hur jag ser ut, utan att dra in, puta, ha full urinblåsa eller ha mat i magen. Annars ser jag liksom ingen mening med att ta någon bild överhuvudtaget. 
Apropå om man KAN dra in magen eller inte. Såhär tidigt i graviditeten går det ju, men sen när fostret blir större och ligger högre upp i magen går det inte. (Kan givetvis bara tala om egen erfarenhet).
 
 
Hur som helst, illamåendet från helvetet har typ gått över (pepparpeppar, ta i trä) och jag börjar graviditetsmässigt känna mig mindre som en zombie.
Helt sjukt att det redan är tredje månaden och nästa vecka når vi "safe zone", alltså avtar risken för missfall betydligt.
 
Imorse såg jag ut såhär:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: