Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Why men shouldn't go grocery shopping.

Kategori: What on earth am I saying?

Anton tänkte att han skulle handla på vägen hem, så att jag slapp följa med. Jag skickade en inköpslista till honom via sms som såg ut såhär:
"Kycklingfilé
Bacon
Röd paprika
Cashewnötter
Matlagningsgrädde
Creme fraiche
Bandpasta (om du inte vill äta spaghetti)"

Kort därefter ringer telefonen:
"Vad är det för bacon du ska ha?"
"Öh, va? Vanlig bacon såklart!"
"Ja, men skivad eller tärnad?"
"Tar du tärnad så slipper jag ju tärna den själv"
"Okej. Hejdå."

Det går ungefär 2-3 minuter innan telefonen ringer igen:
"Vad ska du ha för matlagningsgädde?"
"Vanlig matlagningsgrädde!"
"Okej. Hejdå."

Telefonen ringer igen:
"Just det. Jag glömde fråga, vilken creme fraiche ska jag ta?"
"En vanlig. Naturell"
"Okej. Hejdå."

En minut senare:
"Ska du bara ha en paprika?"
"Ja? Eller det beror väl på hur stora dem är. Ta en stor."
"Okej. Hejdå."

Några sekunder senare (kändes det som i alla fall):
"Hur mycket cashewnötter ska du ha?"
"Men nu får du väl ge dig! En vanlig påse!"
"Men det är 2 kilos påsar."
"Jag behöver väl fan inte 2 kilo cashewnötter! Hitta en mindre påse eller lösvikt! Köp kaviar och ägg också. Jag blev sugen på det. Hejdå."

Det ringer igen:
"Vad är det för kaviar?"
"Nu måste du väl skämta med mig? En VANLIG kaviar! Kan du inte tänka själv idag eller?"
"Men om jag inte frågar så kanske det blir fel och då blir du arg ändå.."

Där till slut tyckte jag nästan lite synd om honom..

Kommentarer

  • Bellisch säger:

    HAHAHAHA. Jag dööööör vad kul. Kanske bättre att du handlar nästa gång Sanna? ;)

    2012-08-25 | 11:31:32
    Bloggadress: http://bellaborgencrantz.blogg.se

Kommentera inlägget här: