Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Dear stress, lets break up.

Kategori: What on earth am I saying?

Jag fattar inte att det aldrig finns tid för att bara sitta och njuta av livet. Hela tiden är det massa saker som ska göras. Städa, diska, tvätta, Anabelle, vara social, plugga och fixa med huset som trasslar både med det ena och det andra hela tiden. Det sjuka är att jag har inte ens tid att sitta och skriva det här inlägget egentligen, men var bara tvungen att vända bort blicken från min djävulskt tråkiga bok en stund, eftersom de knappt ville hålla sig öppna längre. 
'
Förra veckan var rätt fartfylld för att vara Stress-Sanna. 
På måndagen stressade jag upp lilla familjen tidigt för att åka till dagis, som visade sig vara stängt på grund av studiedag som jag glömt helt och hållet. Jaha, där stod vi klockan 8 på morgonen och inte en själ var det på dagis. En helspontan dagsutflykt till Kolmården blev det istället. Värsta mys. Det var helt perfekt väder, regnade inte, inte för kallt, inte för varmt och lagom mycket folk. Anabelle uppskattade dagen väldigt mycket och somnade som en klubbad säl efteråt. Hur lyckat som helst!
På onsdagen blev det uteservering med mamma med flera, som jag nämnt i tidigare inlägg. 
I fredags, alltså på midsommarafton, blev det lite tjafs här hemma om vad som skulle hittas på. Min bättre andra halva ville till Vänersborg med sina föräldrar, men jag ville stanna kvar i Örebro. Som sagt, det blev lite dålig stämning och jag somnade i soffan under förmiddagen eftersom jag hade gått upp tidigt för att plugga.
När jag vaknade ett par timmar senare hade det styrts midsommarmiddag hemma hos oss utan min vetskap, vilket i vanliga fall hade gjort mig på dåligt humör igen (kontrollfreak som jag är), men jag blev glad igen. 
Mamma, syrran+pokvän och bästa Linda kom hit för grillning, vinpimplande, skitsnack och övernattning. Riktigt trevligt!
På midsommardagen blev det utgång (igen!) men mamma och Linda, 3 timmar sömn på det och därefter heldag på Gröna Lund igår!
'
Den här veckan är det plugg som gäller för hela slanten, vilket passar rätt bra eftersom det inte verkar bli så värst roligt väder. Egentligen skulle man ju bara vilja gosa ner sig i soffan med täcke och massa film eller maratontitta på någon serie, men sånt har vi inte tid med...!
Här nere bjuder jag på lite bilder, sen blir det en hemmagjord vanlijlatte (så. jävla. gott!) så att jag får upp ögonen lite och kan fortsätta pluggandet. 

Kolmården (blev knappt några bilder tagna på djuren med min kamera)



 
 
'
Min midsommar outfit: 
Jeans - DrDenim
Linne - Gina Tricot
Skor - Skopunkten 
(skorna åkte dock av väldigt fort och ersattes med bland
annat förstora gummistövlar, foppatofflor, Converse och barfota)
 
Blev inte så mycket bilder tagna med min kamera på Gröna Lund heller: 

 
Jag, Bella och Linda på Grönan förra sommaren (bara för att):
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: