Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

The next thing you know, they're moving out of the house.

Kategori: What on earth am I saying?

Trots att vi bor i hus, så bor vi inte speciellt stort. Har inte i huvudet exakt hur många kvadratmeter det är, men ungefär 80 skulle jag nog tippa på. Jag ser det som en tvåa. Sovrum (där hela familjen sover), vardagsrum och kök.
Allt som finns på övervåningen är ett pyttelitet rum som är sjukt dåligt isolerat och alltså svinkallt på vinterhalvåret, men någorlunda uppvärmt med elelement. Det rummet är Anabelles lekrum. Resten av övervåningen är vindsutrymme. Mycket vindsutrymme, som ni förstår.
Trappan är en smal spiraltrappa utan ledstång, där Anabelle halkat ett par gånger när hon inte varit försiktig. Hon är dessutom ofta rädd att ens gå upp på övervåningen själv och föredrar att hämta ner de leksaker hon vill leka med till nedervåningen istället.

I förrgår hade jag städdag (jag städar visserligen varje dag, men ändå) och städade på Anabelles rum. Fick även för mig att möblera om lite och Anabelle var med och hjälpte till.
Vi kopplade in den jättetjocka tjock-tvn som stått där uppe ett år utan att bli använd och Anabelle ville såklart sitta däruppe den kvällen och se film, vilket förvånade mig lite, eftersom hon inte brukr våga vara där själv på kvällarna annars.
Innan jag kommer till det jag vill ha sagt ska jag även tillägga att under några månaders tid nu, verkar Anabelle ha kommit in i en period där hon inte kan/vill/vågar (jag vet inte vilket av det) sova själv, utan har kommit och lagt sig mellan mig och Anton varje natt.

Plötsligt igårkväll sa hon till oss när det var dags att komma ner och gå och lägga sig, att hon minsann skulle sova på sitt rum.
"Jo, men visst. Hon kommer få panik." tänkte jag. Dessutom är jag nojig för den där jävla trappen, om hon ramlar i den på natten.
Anton tyckte ändå att vi skulle respektera hennes önskemål och visa henne att vi tror att hon kan, så så blev det.
Jag själv har sovit urdåligt hela natten för att hålla ett öra på henne, men hon verkar ha sovit som en stock.

Jag fattar ingenting. Från att vara fastklistrad vid mig under mitt täcke ena natten till att sova där uppe själv natten därpå? Snart flyttar hon väl hemifrån!
Skämt åsido. Jag är jäkligt nyfiken på orsaken till detta..

Min älskling!

Kommentarer

  • Sirpa säger:

    Mormors älskling börjar blir riktigt stor tjej :) ! <3

    2012-11-08 | 09:35:35

Kommentera inlägget här: