Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

Out of order.

Kategori: What on earth am I saying?

Den här veckan har jag drabbats av någon form av extremt-trött-på-livet syndrom.
Jag är allmänt trött, har som jag tidigare nämnt väldigt svårt att komma ur sängen på morgonen och går och lägger mig tidigt.
Jag är trött på mitt sätt att prioritera. Det blir liksom "roligast först" istället för "viktigast först".
Jag är trött på hushållsarbete, känns som att det är det enda jag gör. Städar och städar och städar. Diskar lite och tvättar en del. Hela tiden. Men inte fan blir det renare och finare för det!
Jag är trött på att vara gravid. Jag hatar det. Det är inget nytt, jag hatade att vara gravid med Anabelle också.
Inga kläder passar, vilket gör att man måste klä sig fult och blir ännu mer deprimerad.
Ryggen värker och magen är i vägen. Humöret svänger värre än värst och man hänger inte ens med själv.
En annan grej är att inte kunna ta en cigg eller typ en öl eller ett glas vin när man blir sådär riktigt sugen. Ingen big deal tänker väl de flesta, men när allt annat känns pissigt och humöret dippar är det jävligt frustrerande att inte ens kunna stoppa i sig vad fan man vill.
Och sushi! Jag saknar sushi! När jag ligger på BB sen, och ungen är ute är sushi det första jag ska be Anton fixa åt mig!

(Nu får ni inte missförstå mig. Det är inte så att barnet är oönskat. Själva graviditeten kunde dock varit kortare. Som katter, typ 2 månader. Det hade varit perfekt!)

Här är en nykläckt Anabelle för 4 år sedan:

Kommentarer

  • madddee säger:

    Kollade in marsmammors magtråd då jag äntligen lagt upp en bild :P haha och insåg att det var längesen jag såg dig i forumet så började kika på in blogg för att se vad du har haft för dig :)

    Men du. sushi får du ju äta!!! Bara den är nygjord och fräsh! Jag har ätit sushi iallafall. Skulle inte palla att inte äta det bara för att... :P bara så du vet tänkte jag ;)

    läs om sushi på livsmedelsverkets hemsida:
    http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/kostrad/gravida/

    För övrigt är jag helt med dig vad gäller graviditet... Förra graviditeten hade jag bara problem så det gjorde att jag inte alls trivdes med att vara gravid. Blöööö för det. Och nu är man bara tjock, och tjockare blir man. Nä. Skönt ska det bli när ungen är ute ;) (Nu varken dricker eller röker jag ändå, så just de problemen känner jag inte att jag har, däremot rörlighet och allt annat man kan göra när man är icke-gravid. Som tex åka berg o dal-bana saknade jag i somras och andra roliga saker :P ) men men, tiden går fort förhoppningsvis. snart snusar vi bäbis igen!!! :D

    Svar: Jag halkade efter lite i forumet och orkade helt enkelt inte läsa igenom allt ni hade skrivit, och borde kanske egentligen byta grupp till februarimammor, eftersom jag fått mitt BF ändrat till 28/2 :)
    Jo, jag var inne på en sushibar i veckan och förklarade att jag var gravid. Sushikocken där var så snäll och hjälpsam och förklarade vilka bitar som var OK!

    Vad roligt att du ville titta in här! :)
    Sanna Sandberg

    2012-11-01 | 08:51:23
  • madddee säger:

    Åh vad skönt att du fick lite sushi ;) vilka bitar var inte ok enligt honom? Jag har själv tagit bort räka och vitfisk och tonfisk för just nu fixar jag inte annan fisk än laxen, men den å andra sidan är fantastiskt god ;) mumsigt!

    Aha, nytt bf, men du kanske går över och blir marsmamma iallafall ;) hihi. Hoppas att allt är väl med dig iallafall och jag tittar säkert in fler gånger. jag är ju av naturen nyfiken av mig ;)
    Kram!
    /Madde

    2012-11-05 | 14:03:52

Kommentera inlägget här: