Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

When life gives you lemons, make lemonade.

Kategori: What on earth am I saying?

Nu var det länge sen jag skrev något här, men mitt liv har faktiskt känts (om möjligt) mindre spännande än vad det varit tidigare.
Jag hinner inte med så mycket mer än att ge mina barn kärlek och ta hand om huset med allt som hör till som städ, disk och tvätt. Och som jag tvättar! Har nog ALDRIG i mitt liv tvättat så mycket som jag gör nu. Lillsnoppen kladdar ner sig och oss andra i familjen så mycket med diverse kroppsvätskor, att om jag struntar i att tvätta en dag är jag körd. Då har vi plötsligt vääärldens tvättberg och väldigt snart INGA rena kläder.
Lite då och då klämmer jag in lite socialt umgänge också. Man kan ju inte isolera sig som en eremit här ute på landet, även om det är lätt hänt när man inte har civilisationen runt hörnet.
Jag har blivit pushad från många olika håll att ta tag i körkortet (igen..). Tanken var ju faktiskt från början att jag skulle ha körkortet innan jag fortsätter plugga till hösten igen, men framför allt så har det inte funnits pengar att avvara till trafikskola av den ynkliga lilla föräldrapenningen. Det ekar nästan på kontot när räkningarna är betalda.
Men nu har jag blivit erbjuden att få hjälp att fixa körkortet privat, så då kan man ju inte vara dum och tacka nej!

Får sporra mig själv till körkortet genom att tänka att jag sen kan köpa min fulsöta drömbil, en gammal VW Beetle cab (bild från Google):

Och så ska det puttra sådär superhögt om den, så det ska höras på flera kilometers avstånd att det är jag som kommer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: