Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

A new time has come.

Kategori: What on earth am I saying?

Jahaja, 2013 alltså.
Jag har inga speciella förväntningar på året, mer än att få mer tid för mina vänner dom tyvärr hamnat långt ner på prioriteringslistan under det gågna året bland annat på grund av allt plugg.
Jag har inte satt några nyårslöften heller. Dels för att man aldrig håller dem och dels för att jag inte vet vad jag skulle lova. Det skulle kanske i så fall vara att just det där med att göra mer tid för det sociala livet. Jag ska nog fasen i mig bli lite av en latte-morsa. Sitta och fika och så med folk typ jämt. Eller, nej. En promenad-morsa. Jag måste ju få bort gravidkilona. Då kan alla som haft som nyårslöfte att börja träna (klassikern, ni vet) hänga på. Två flugor i en smäll liksom; vara social OCH motionera. Hur bra?!

För tillfället har jag så mycket att se framemot, har städat undan allt julpynt bara för att markera att vi är ett steg närmare ljusare och varmare tider.
För det första längtar jag till 18:e januari. Då är jag klar med första terminen på sjuksköterskeprogrammet och går på mammaledighet. Då ska jag måla om trappen hemma och sen får pojksnoppen gärna komma ut fortast möjligt. Som jag nämnt tidigare hatar jag att vara gravid och jag är superless på det nu.
Sen får det gärna bli vår tidigt i år. Jag gillar inte kyla och definitivt inte snö. Speciellt inte när man ska köra runt med bebis och barnvagn. Det är så mycket kläder och det är svårt att ta sig fram.
Och sen, om man får fortsätta önska, så önskar jag mig lite mer sommar än vad vi fick 2012.
Efter sommaren är jag förmodligen less på mammaledigheten (jag är sån, skulle aldrig klara av att vara hemmafru), så då fortsätter jag pluggandet och min väg mot sjuksköterskeyrket.

2013 blir nog ett bra år, let's do this!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: