Sanna Sandberg

"Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made you smile."

It's not easy being a mother, if it were fathers would do it.

Kategori: Inredning och pyssel

Att vara hemma själv med två kids och försöka renovera en trapp samtidigt är inte det lättaste.
Med Anabelle funkar det rätt bra ändå. Hon klarar det mesta själv, men även hon har sina dåliga dagar då hon tycker allt är pest och pina.
Wilton har kommit in i den där härliga perioden då han tror att jag är borta föralltid om han inte ser mig, vilket gör det lite svårt att få någonting alls gjort faktiskt.
Som tur är har Anton sommarlov nu, så då kanske det kan bli lite mer gjort här hemma. Jag har i alla fall kommit så långt som att HELA. JÄVLA. TRAPPEN är spacklad och slipad, så nu ska jag städa bort allt damm och sedan börja måla alla hörn med pensel (ca en miljon hörn, by the way). Ska erkänna att jag var lite väl optimistisk när jag började det här projektet. Det har tagit så mycket mer tid än jag trodde och det var bra mycket tråkigare än jag föreställt mig. Men nu har jag ju börjat, så det måste ju avslutas. Och så blir det trots allt jävla mycket snyggare när det är klart än vad det var innan.


Tänkte göra en fotovägg, något i stil med detta, när det är färdigt (bild från Google):

Kommentarer


Kommentera inlägget här: